Over ons

Kamer van Vastgoed Experten.

De vereniging heeft tot doel: de studie, de bescherming, de ontwikkeling en de promotie van de gemeenschappelijke beroepsbelangen van haar leden-vastgoedexperts, alsmede de bevordering en instandhouding van hun specifieke vakdeskundigheid, deontologische integriteit en onafhankelijkheid.

Onze raad van bestuur.

Art. 20.1 van de Statuten : De vereniging wordt bestuurd door een Raad van Bestuur samengesteld uit minimum vijf Bestuurders.
Art. 20.2 : De Bestuurders worden gekozen onder de effectieve leden van de vereniging en hun aantal moet in elk geval steeds lager zijn dan het totaal aantal effectieve leden”
Art. 24.1 : De Raad van Bestuur kiest onder de bestuursleden een Voorzitter, een Ondervoorzitter, en een Secretaris-Rekenplichtige, die samen het Centraal Bestuursbureau van de vereniging vormen.

Lidmaatschap.

U kan uw lidmaatschap aanvragen door een mail te versturen naar het secretariaat via info@kavex.be, vergezeld van uw curriculum vitae met bijhorende diploma’s en/of erkenningen. Uw aanvraag zal worden onderzocht op zijn volledigheid. Van zodra uw aanvraag volledig is wordt dit voorgelegd aan de eerstvolgende Raad van Bestuur. Aansluitend zal u een mail ontvangen ter bevestiging of weigering van uw lidmaatschap. Bij bevestiging zal u een debetnota ontvangen en uitgenodigd worden tot betaling van uw lidgeld. Zodra wij het lidgeld hebben ontvangen op onze rekening kunnen wij U activeren. U ontvangt dan een email met bevestiging van activatie en dan kan u met de toegestuurde codes inloggen op het intranet. Het lidgeld bedraagt € 300,00 per werkjaar. Het werkjaar loopt van 1 september tot en met 30 juni. U kunt dit NA ONTVANGST storten op het rekeningnummer BE36-7310-0067-0281 op naam van KAVEX vzw met vermedling van uw debetnotanummer en uw naam.

Heeft u een vraag of een probleem bij de aanmelding dan kan u contact opnemen met het secretariaat op 0472-57.14.51 of via mail aan info@kavex.be

Uw lidmaatschapsbijdrage omvat ondermeer:

•KAVEX-werking welke bijdraagt tot de goede ontwikkeling van een georganiseerde beroepsvereniging welke alle vertrouwen geniet in de vastgoedsector evenals bij het grote publiek en de overheid

•de te maken onkosten voor de lidmaatschapsaanvraag van KAVEX bij TEGOVA, UNIZO, NSZ, …

•Onbeperkte toegang tot de databank van STADIM

•Onbeperkte toegang tot de databank van vergelijkingspunten (onder strikte voorwaarden en exclusief voor KAVEX-leden)

•Uitnodiging en deelname tot de thema-avonden, elke derde donderdag van de maand (behalve juli en augustus), met aansluitend een drankje gratis aangeboden

•Uitnodiging vastgoedlunches (deelname is betalend)

•Uitnodiging en deelname uitgebreide nieuwjaarsreceptie de derde maandag van de maand januari

•de te maken onkosten voor de professionele titelerkenning VASTGOEDEXPERT

•de te maken onkosten om de website verder te ontwikkelen en de vernieuwing en verdere uitbouw van het intranet

Vakjury

2 x per jaar komt de vakjury samen (juni en december). Ten laatste op de thema-avond 2 maanden voor de zitting van de jury dienen de eindwerken  te worden op het secretariaat van Kavex.

Samen met het aanvraagformulier dient U af te geven:

1. Een origineel verslag van 3 taxatie’s en daarvan vier gekopieerde verslagen bij te voegen
•1.1 Voor Residentieel Vastgoed: 1) Rijwoning. 2) Appartement. 3) Villa
•1.2 Voor Commercieel Vastgoed
•1.3 Voor Bedrijfsmatig Vastgoed
•1.4 Voor Industrieel Vastgoed
•1.5 Voor Agrarisch Vastgoed
•1.6 Voor Bijzonder Vastgoed

2. Een origineel verslag van 1 plaatsbeschrijving per dicilpine waarin U in wenst erkend te worden en daarvan vier gekopieerde verslagen bij te voegen
2.1 Voor plaatsbeschrijvingen : 1) Intrede. 2) Uitrede. 3) Aanvang der werken
3. Twee peterschapsverklaringen.

Voor elke deelname wordt een administratieve kost gerekend van € 160,00, welke voorafgaand de vakjury dient betaald te zijn.

De jury wordt voorgezeten door de voorzitter, welke telkenmale zijn jury zal samenstellen volgens de verschillende disciplines welke werden ingediend.

Voor werkingsjaar 2017-2018:
• Dossiers moeten worden binnengebracht vóór maandag 16/10/2017 om voor de jury te verschijnen op woensdag 13/12/2017. (*)
• Dossiers moeten worden binnengebracht vóór maandag 16//04/2018 om voor de jury te verschijnen op woensdag 13/06/2018.

(*) wegens interne reorganisatie wordt deze datum tot nader bericht opgeschort.

Aanvaardingscommissie.

Art. 29.2 van de Statuten : De Aanvaardingscommissie bestaat uit minstens twee leden van de Raad van Bestuur en minstens drie effectieve of toegetreden leden-experten van de vereniging. De duur der mandaten bedraagt 3 jaar en is verlengbaar.

Daarenboven kan de Aanvaardingscommissie bijgestaan worden door externe vastgoeddeskundigen, vertegenwoordigers van overkoepelende beroepsfederaties en/of erkende certificatie-instellingen, alsmede door professoren uit het hoger en/of universitair onderwijs.

Voorzitter Aanvaardingscommissie: David Martens.

Inhoud van uw eindwerk.

1. Een voorblad van uw Schattingsverslag:

•U gegevens ( alles wat wettelijk dient vermeld ), de datum, foto en adres van het te taxeren pand
2. Foto’s, indien mogelijk van de

•Achtergevel ,woonkamer, keuken, badkamer
3. Tekenplan

4. Het gedeelte van uw verkort taxatie verslag

•Ligging, korte beschrijving, afmetingen, grond, gebouw
5. Plaatsindeling

•Een plaatsindeling per verdiep
•Een plaatsbeschrijving per kamer
•Aanwezige toestellen vermelden( indien mogelijk met merknaam)
6. Vervolg van uw verkort verslag

•De ruwbouw
•Buitentimmerwerk
•Verwarming
•Termische isolatie
•Electrische installatie datum van plaatsing of renovatie data
7. Oppervlakte bebouwing

8. Bemerkingen

•Uitzicht staat van het pand
•Onderhoud
•Beschikbaarheid
•Mogelijke verhuurprijs
•Eventuele waarde beïnvloedende factoren
9. Waarde ramingen met eventuele bemerkingen

•Nieuwbouwwaarde
•Huurwaarde
•Venale waarde (slechts één waarde na conclusie)
•Gedwongen verkoopwaarde,
•Vergelijkende methode & eindconclusie
10. Vergelijkspunten

•Analyse blad per pand + foto van het pand + vergelijking met het te schatten pand + conclusie per pand
•Ventilatieblad : met vergelijk van de verschillende panden
• Eindconclusie
•Ondertekenen van het verslag
11. Liggingsplan (Google Maps) , Gewestplan (Gis-Vlaanderen), Luchtplan (Google), Kadasterplan

12. Kadastrale legger(s)

13. In bijlage

•Uw opdracht
•Uw factuur
•Uw berekeningsbladen
•Eventuele bemerkingen over U denkwijze van berekening

Neem contact met ons op

Met dit invulformulier kan u direct een vraag stellen via ons secretariaat.